w i t h y o u , w e p a s s t h e b o r d e r s

تا 20 سال تضمین ثبات کیفیت
کلاسیک مات (B)

مکانیزم عملکرد دستگاه براشینگ مجتمع آلومینیوم البرز به شرح زیر میباشد : پروفیل ها در حین عبور از دستگاه براش توسط پاشش آب مرطوب می شوند و سپس از مقابل برس های سیمی ( فرچه های ) Stainless steel منحصر بفرد ساخت ایتالیا ( که طراحی، تولید، و تکنولوژی ویژه ی ایتالیا در آن به کار رفته) عبور می کنند که با دور موتور بالای ۲۰۰۰[دور بر دقیقه] در حال چرخش هست. بر اثر سایش مرطوب و ضربه های میلیونی که در اثر برخورد این برس های مخصوص با سطح پروفیل آلومینیوم اتفاق می افتد ، در سطح میکروسکوپی خطوط میلیونی بسیار ظریفی به صورت یکنواخت روی نمای پروفیل ها ایجاد می شود.

از مزایای فرآیند براش مکانیکی مجتمع آلومینیوم البرز برای شما می توان به موارد زیر اشاره کرد : ایجاد یکنواختی مولکولی در دانه بندی سطحی نمای پروفیل آلومینیوم. بر طرف شدن تنش های پسماند و عیوب مولکولی سطحی که در فرآیند اکستروژن و ایجینگ[ایجاد سختی] در مولکول ها و کریستالهای سطحی پروفیل باقی ماده. در مقیاس ماکروسکوپی[قابل رویت با چشم غیر مصلح] سطحی به مراتب یکنواخت تر و مات تر به صورت مکانیکی روی نمای پروفیل های شما پدید می آورد. خطوط طولی اکستروژنی که به صورت سایه روی پروفیل های خام دیده می شوند ، بعد از براشینگ بیشتر از ۸۰% محو شده و از بین می روند. آلودگی های فیزیکی شامل ( روغن اره ی اکستروژن، گرد و غبار و... ) که در حین مراحل اکستروژن و بعد از آن روی پروفیل ها ایجاد می شوند ، تا حد زیادی بر طرف و تمیز می گردد. دون دون های گرافیت و پلیسه های سطح پروفیل تا حد زیادی بر طرف می شود. و . . .

نکات لازم به ذکر براش خطوط، ساییدگی ها و خط و خش هایی که با ناخن لمس میشوند را برطرف نمیکند. براش عیوب و ناخالصی های آلیاژ های غیر استاندارد را برطرف نمیکند. از ابتدای سال جاری در واحد براشینگ مجتمع آلومینیوم البرز به منظور دستیابی به حداکثر کیفیت سطحی ، عملیات براشینگ را بسته به شرایط پروفیل ها، ۲ تا ۳ بار روی هر نمای پروفیل تکرار می نماییم.

بر اساس نظر کارشناسان بین المللی این رشته، جالب توجه هست که استفاده از خدمات براشینگ مکانیکی خفیف علاوه بر اینکه جهت بالا بردن کیفیت سطحی آندایز های مات شما { نسبت به آندایز ساده } تاثیر گذار هست ، همینطور جهت دستیابی به صافی سطحی بالاتر و تشدید کیفیت چسبندگی در فرآیند اجرای رنگ پودری هم { قبل از مرحله ی زیرسازی فسفاته } موثر میباشد. حداکثر اختلاف سطحی که دستگاه براش میتواند روی پروفیل اثر بگذارد( عمق درگیر شدن برس ها با پروفیل) کمتر از ۵ میلیمتر می باشد. یعنی در داخل شیار های پروفیل که عمق بیشتر از ۵ میلیمتر دارد نفوذ نمیکند و تاثیر نمیگذارد .

مجتمع آلومینیوم البرز متعهد هست تا با بهره گیری از با کیفیت ترین مواد اولیه در سطح بین المللی، کیفیتی برازنده ی نام ایران، پیشکش شما نماید.

گالری
با مشاورین خود در آلومینیوم البرز در تماس باشید
021-56865000-4