w i t h y o u , w e p a s s t h e b o r d e r s

تا 20 سال تضمین ثبات کیفیت
سیستم‌های ترمال بریک

یکی از کاربردی‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش مصارف انرژی در ساختمان‌های تجاری و مسکونی، عایق‌کاری مناسب است.

در کنار سقف و دیوارها، عایق‌کاری در و پنجره از اهمیت بسیار بالایی در این زمینه برخوردار است.

می‌دانیم که فلز آلومینیوم به دلیل استحکام و مقاومت به خوردگی و تنوع طرح و رنگ بالا ، در تولید در و پنجره کاربردهای گسترده‌ای دارد.

ما رسانایی حرارتی بالای این فلز موجب شده که ترمال‌بریک نمودن آن عملیاتی اساسی و مهم به شمار رود.

عایق‌های شکست حرارتی یا ترمال‌بریک، با ایجاد یک مانع دائمی در میان مقاطع در و پنجره، انتقال حرارت را در پنجره‌های آلومینیومی به میزان قابل توجهی کاهش داده و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند.

علاوه بر این، پنجره‌های ترمال‌بریک عایق‌هایی بسیار قوی برای رطوبت و صوت هستند.

به منظور ترمال بریک نمودن در و پنجره‌ها، پروفیل‌های آلومینیوم پس از آندایز و یا رنگ‌آمیزی، در طی فرآیندی دقیق برش داده می‌شوند.

سپس جاسازی و سوراخکاری یراق و راه آب در سطح پروفیل ایجاد می‌شوند.

در گام بعد، درون لبه‌های پروفیل پنجره‌ی آلومینیومی ترمال بریک، چسب مخصوص روی دایکست تزریق شده و لقمه‌های L شکل درون پروفیل قرار می‌گیرند.

پس از خشک شدن چسب‌ها و محکم شدن پروفیل به لقمه‌ها، یراق‌ها نصب خواهند شد.

در نهایت نیز لاستیک‌های هوابندی و آب‌بندی نصب می‌گردند و پیش از آماده‌سازی برای ارسال به مشتری، بسته‌بندی می‌شوند.

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، استفاده از در و پنجره‌های با سیستم ترمال‌بریک به طور میانگین باعث کاهش اتلاف انرژی به میزان بیش از ۳۰ درصد در فصل‌های سرد سال می‌شود.‌

بنابراین مصرف سوخت و هزینه‌های اولیه‌ی تأسیسات ساختمان نیز به همراه آلودگی صوتی در این نوع پنجره‌ها، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

همه‌ی این‌ها در کنار دوام و طول عمر بالای پنجره‌های ترمال‌بریک، موجب فزونی محبوبیت استفاده از این محصول گشته است.

در فرآیند دوخت ترمالبریک آلومینیوم ، ابتدای داخل شیار های جای پلی آمید ، دندانه زنی ( نرلینگ ) انجام میشود .

اجرای این مرحله به این خاطر هست که پس از پرس مکانیکی آلومینیوم روی پلی آمید ، دندانه های ایجاد شده کاملا داخل پلی آمید فرو روند و استحکام دوخت را دو چندان کند .

سپس پلی آمید ها داخل پروفیل ها جاگذاری می‌شوند و در نهایت توسط پرس مکانیکی ، آلومینیوم با پلی آمیدها پرس و فیکس می‌شوند .

در پایان نیز توسط تستر استحکام دوخت اندازه گیری میشود که بنا بر استاندارد های بین المللی حداقل هر ۱۰ سانتی متر پروفیل ترمالبریک میبایست ۲۰۰ کیلو گرم فشار برشی را تحمل کند و پلی آمید و آلومینیوم روی هم لغزش نکنند .

یفیت و گرید پلی آمید ، چسبدار بودن پلی آمید ، دستگاه و تکنولوژی دوخت ، کنترل یک به یک پارامتر های کیفی در اجرای فرآیند بینهایت برای دستیابی به پروفیل و درب و پنجره با کیفیت تایین کننده و تاثیر گذار میباشد .

بخاطر اهمیت رعایت موارد ایمنی و ارتباط مستقیم رعایت تمامی پارامتر های مذکور در پروفیل ترمال بریک با ایمنی درب و پنجره و نمای ساختمان ، اطمینان از کیفیت این فرآیند و متریال تحت هیچ شرایط جای ریسک ندارد و بخاطر تهدیدات جانی احتمالی ، بینهایت اهمیت دارد

گالری
با مشاورین خود در آلومینیوم البرز در تماس باشید
021-56865000-4