w i t h y o u , w e p a s s t h e b o r d e r s

تا 20 سال تضمین ثبات کیفیت
سوپر مات مخملی (H)

با اولین و تنها خط تولید شات بلاست پروفیل آلومینیوم در ایران بیشتر آشنا شویم . . . به پاس حمایت ها و پشتیبانی گرانقدر شما ، در راستای افزایش کیفیت و تنوع افکت های سطحی در آندایزینگ پروفیل آلومینیوم ، جلب نظر طرح های معماری مدرن و آرشیتکت های این هنر صنعتی ، مجتمع آلومینیوم البرز ، برای اولین بار در ایران ، سومین دستگاه عملیات مکانیکی خود ، خط شات بلاست پروفیل آلومینیوم را برای شما ، راه اندازی نموده است

خدمات شات بلاست ( Shot Blasting ) که بر روی رال های آندایز مجتمع آلومینیوم البرز با حرف اختصاری H معرف حضورتان میباشد،همانطور که میدانیم بر روی سطح پروفیل های آلومینیوم خام که به روش اکستروژن از بلیت تولید می شوند ، به دلیل مکانیزم عبور آلومینیوم به صورت خمیر از داخل قالب اکستروژن ، خطوط طولی نامنظم به صورت سایه وجود دارد. جهت دستیابی به سطح بسیار یکنواخت ، سوپرمات مخملی و حذف خطوط و سایه های اکستروژن پروفیل که دیده می شوند ولی قابل لمس نیستند ، از خدمات شات بلاست مکانیکی ( قبل از آندایز ) بهره مند شویم.

مکانیزم عملکرد خط تولید شات بلاست ، روی پروفیل های شما ، در مجتمع آلومینیوم البرز ، مطابق کیفیت روز اروپا به شرح زیر میباشد : پروفیل ها در حین عبور از دستگاه شات بلاست به صورت تمام اتومات ، توسط ساچمه های استینلس استیل [ Stainless steel ] منحصر بفرد ( که طراحی، تولید و تکنولوژی ویژه ی آلمان در آن به کار رفته) ، که توسط توربین ها با دور موتور بالای ۱۰۰۰ [دور بر دقیقه] ، پرتاب میشوند ، مورد کوبش و سایش یکنواخت قرار میگیرند . بر اثر سایش و کوبش ضربه های میلیونی که در اثر برخورد این ساچمه های مخصوص با سطح پروفیل آلومینیوم اتفاق می افتد ، در سطح میکروسکوپی ، تکسچر و بافت مخملی بسیار ویژه و یکنواخت روی تمامی سطوح و پستی بلندی های مقاطع پروفیل ایجاد می شود.

از مزایای فرآیند شات بلاست مکانیکی پروفیل آلومینیوم در مجتمع آلومینیوم البرز برای شما می توان به موارد زیر اشاره کرد : ضمن اینکه عملیات شات بلاست ، یکی از بروز ترین و حرفه ای ترین عملیات های مکانیکی بهبود کیفیت سطحی در دانش فنی روز دنیا مطرح میباشد که توسط کارشناسان بين المللي این حوزه پیشنهاد میگردد ، سطح سوپرمات تکسچر مخملی بسیار ویژه و منحصر به فردی ایجاد مینماید که مورد پسند آرشیتکت ها و پروژه های حرفه ای مهندسی ساز و متمایز می باشد. شات بلاست تنها عملیات مکانیکی روی پروفیل آلومینیوم در دنیا میباشد که تمامی سطوح ، زوایا ، خلل و فرج ها ، حتی نما های فرعی و شیار های ریز و درشت را به طور کامل و یکنواخت پوشش میدهد. ایجاد یکنواختی مولکولی در دانه بندی سطحی تمامی سطوح و زوایای پروفیل آلومینیوم. بر طرف شدن تنش های پسماند و عیوب مولکولی سطحی که در فرآیند اکستروژن و ایجینگ[ایجاد سختی] در مولکول ها و کریستالهای سطحی پروفیل باقی مانده و دستیابی به سطح کریستالیزه ی بسیار منظم . در مقیاس ماکروسکوپی[قابل رویت با چشم غیر مصلح] سطحی سوپر مات تکسچر یکنواخت به صورت مکانیکی روی تمامی سطوح پروفیل های شما پدید می آورد. عملیات شات بلاست ، خواص مکانیکی سطحی پروفیل آلومینیوم را ( از جمله استحکام سطحی ، مقاومت سایشی و... ) را توسط مکانیزم کوبش ساچمه و متراکم سازی ، بهبود می بخشد. خطوط طولی اکستروژنی که به صورت سایه روی پروفیل های خام دیده می شوند ، بعد از شات بلاست به طور کامل ۱۰۰% محو شده و از بین می روند. آلودگی های فیزیکی شامل ( پلیسه ها ، گرد و غبار و... ) که در حین مراحل اکستروژن و بعد از آن روی پروفیل ها ایجاد می شوند ، تا حد زیادی بر طرف و تمیز می گردد. دون دون های گرافیت و پلیسه های سطح پروفیل تا حد زیادی بر طرف می شود. و . . .

نکات لازم به ذکر شات بلاست ، خطوط ، ساییدگی ها و خط و خش هایی که با ناخن لمس میشوند را برطرف نمیکند ، ولی بافت تکسچر سوپرمات مخملی آن باعث میشود که این چنین خطوط بسیار کم به چشم بیایند. شات بلاست عیوب و ناخالصی های آلیاژ های غیر استاندارد ( اختلاف ایج، اختلاف آلیاژ و ...) را برطرف نمیکند ولی بافت تکسچر سوپر مات مخملی آن باعث میشود این چنین عیوب کمتر به چشم بیایند.. در واحد شات بلاست مجتمع آلومینیوم البرز به منظور دستیابی به حداکثر کیفیت سطحی ، هر نمای پروفیل توسط دو مرحله توربین مورد شلیک میلیونی ساچمه های آلمانی استینلس استیل قرار میگیرد. باعث افتخار خدمتگذاران شما در مجتمع آلومینیوم البرز هست که خدمات آندایز سوپر مات مخملی با بهره گیری از خط تولید شات بلاست ، برای محصولات شما ، دقیقا منطبق بر کیفیت آندایزینگ محصولات برند اپل آمریکا ، انجام میگیرد.

ما متعهد هستیم تا با بهره گیری از با کیفیت ترین مواد اولیه ، ماشین آلات و دانش فنی در سطح بين المللي ، کیفیتی برازنده ی محصولات حرفه ای و کیفیت محور ، پیشکش شما نماییم

به یاری خدا در آینده تصاویر بیشتری در رابطه با معرفی هر چه بهتر کیفیت متمایز شات بلاست و آندایز سوپر مات مخملی مجتمع آلومینیوم البرز ، تقدیم حضورتان می نماییم.

همراهی ارزشمندتان را سپاس

همواره شاد و سلامت و پاینده باشید

گالری
با مشاورین خود در آلومینیوم البرز در تماس باشید
021-56865000-4